Algemene voorwaarden Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella

1. Algemeen: Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella en een cliënt waarop Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. Inspanningen Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella: Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella zal de behandeling naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.

3. Afspraken: De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Indien de cliënt meer dan 5 minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium berekenen. Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichting te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

4. Betaling: Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de praktijk. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella vermeldt prijswijzigingen t.a.v. behandelingen 60 dagen voor de ingangsdatum duidelijk zichtbaar in de praktijk. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of met de pin te voldoen.

5. Persoonsgegevens & privacy: De cliënt voorziet Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem. Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens (AVG per 25 mei 2018). Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella zal gegevens van de cliënt niet doorgeven aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.

6. Geheimhouding: Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak, Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella verplicht is de vertrouwelijk informatie aan derden te verstrekken.

7. Aansprakelijkheid: Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook, en/of ontstaan doordat Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen in de praktijk.

8. Garantie: Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella geeft de cliënt 1 week (7 dagen) garantie op de verrichte behandeling. Garantie geldt echter niet: - als de cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd, - de cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen 2 dagen heeft opgevolgd, - de cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.

9. Beschadiging & diefstal: Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella meldt diefstal bij de politie.

10. Klachten: Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella. Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager gebruik maken van de geschillencommissie van Provoet.

11. Behoorlijk gedrag: De cliënt behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaardbare normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te weigeren zonder opgaaf van redenen.

12. Recht: Op elke overeenkomst tussen Pedicurepraktijk Voetzorg Mirella en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarde, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.